fredag 4 januari 2013

Vad är det som försigår?

Kong är skadad och har svårt att gå.
Vet inte vad han gjort eller flygit in i
men det ser inte trevligt ut.
Anders tog då sin chans .
Då jag inte sett några av dessa tendenser fick jag en chok igår
att komma ner och se halva hönshuset fullt med blod och
en galen Anders stå och hoppa på Kong.
Anders hade alla odds från dag ett men åter igen så lyssnade
jag inte på mig själv utan blundade för hans beteende.

-Nä men han är inte som Steve var
-Han är så snäll så
-Visst är han lik Steve osv osv..

(Han hade tendenser som jag blundade för eftersom han var
så liten och han hade försökt några ggn men stod då på
stolen och jag tänkte då - ja men han har inte en chans att
utmana Kong.)

Roger har jag flaggat oxå 2 ggr.Likt förbannad hoppas och tror
jag att det kommer reda sig.

Nu är Kong i en bur vilket inte är bra alls men han måste vila.
Såret sitter precis i knäcvecket så det går varken att sy eller
lappa ihop utan jag kan bara tvätta och hålla det rent.

Roger har setat större dagen för sig själv men börjat
tuppa sig nu på em.
Mina damer är förvånadsvärt lugna men vet inte vem som
bestämmer och vad som händer så det är väldigt känsligt
där nere nu.


1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej när dom får sår i leder så använder jag snogg spenförband finns på granngården eller apoteket,superbra fäster i sig själv och är möjligt för dom att röra benen eller vingarna.lägg gärna sårnät på såret så de inte fastnar.Kram Erika eller skogstrolla på alternativen

Skicka en kommentar