tisdag 8 januari 2013


Eftersom Baby inte vet sitt eget bästa så måste jag göra
det.Han är måttligt småsur på mig eftersom han inte får
sova på pinnen men jag är så rädd att han ska ramla då
han inte är okej på långa vägar.
Frukost spektaklet får han vänta med då hans morronhumör
inte har tagit skada.Men för tjejernas skull får han vara kvar
i buren tills alla kommit ner då har han haft tid att lugna ner sig oxå.
Han får vara ute med dom andra i etapper.
Vila 2 timmar ute 1 timme osv så jag har fullt upp med
min tupp nu så att säga.Såret har läkts men det sitter så
förbaskat konstigt till.Roger vet sin plats där är
jag inte orolig alls.Däremot säger Baby inte
till tjejerna när dom ska putsa honom, dom tar i för hårt
han är helt kall på halsen nu.Så jag måste passa det oxå..


Shira måste banta men hur sjutton ska det gå till?
När jag inte kan få henne att bada ens..
Idag när hon låg brevid mig så la jag torv runtomkring henne.
Då tittade hon på mig som om jag var galen varpå hon gick till maten 
istället.Well well..


Lillemor är lite bättre.
Har inte haft så mycke tid med dom nu eftersom
Baby tar nästan all tid.Så idag blev det
extra lång mystund.

Måste berätta bara.
När jag kom ner å skulle natta dom satt Maja 
brevid Vega på pinnen.Nästan så jag trillade
av pinnen själv av förvåning om jag skulle setat på en.
Hon och Lotta sover alltid ihop det är en oskriven
regel.Men nångång ska väl va den första det oxå..



1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Majsan
Shira Ska inte Banta det är ju en Sussex höna . å Sussex rasen är ju stora .kan man i vår få köpa ägg av dig ??
MVH
Mauritz

Skicka en kommentar