lördag 19 januari 2013

Igår dog Lilla Berit.
Imorse hittade jag Maja död.
Inte av samma orsak men det gör saken inte bättre.
Maja hade varit dålig en längre tid men lilla Berit
var jag inte bered på.
Hon som precis hade blivit ihop med Romeo och allt.

Jag kan inte ta in det, orkar inte så jag nöjer mig med
ångest och magkatar sålänge.

Lotta har stått i ett hörn för sig själv större delen
av dagen.Troja beter sig väldigt oroligt.

Jag har tagit ett beslut för mig själv nu att chippa
mina småhönor så dom aldrig mera lägger ägg.
Ska prata med min veterinär på måndag hur vi
ska gå till väga.
Hönorna är mig kärare än något annat och att förlora
dom klarar jag inte av.Även om jag borde efter 5 år.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Majsan
jag beklagar att maja har lämnat dig
Jag tror att jag ska börja att ge dom gröpe .i stället för Värpfoder .För fick ju hönsen bara gröpe med potatis så fick dom havre å korn . det var ju aldrig någon som dog
värpfodret är inte bra för hönsen . jag har haft många som har dött för mig . Jag ska je gröpe i ett år . då ser jag om någon dör för mig
MVH Mauritz

Skicka en kommentar