fredag 18 januari 2013

Die Hard

Januari - mars är den värsta perioden för mig och mina höns.
Samt okt-dec.
Igår satt lilla Berit inte på sin plats utan för sig själv.
Vilket aldrig är bra.
Det gick så fort.Jag vet inte om det är äggledaren eller
en kraftig förstoppning men hon bor inne hos mig nu under
observation.Romeo och Chefen har varit oroliga under dagen
men det kan inte hjälpas.Hon måste få lugn och ro.
Jag har badat henne ,mjuka upp och få henne avslappnad.
Vilket hon inte var helt emot heller.Samt föna henne torr.
Har smörjt lite parafinolja runt kloaken om det kan hjälpa,
Usch jag mår så illa själv.

Sen har vi Maja.
Hon har blivit sämre hon oxå.
Andra symptom illgrönt bajs trots antibiotika och
magvitaminer..

Vi mår inte bra alls nu här på Eggeby.
Lugnet före stormen att man aldrig lär sig..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar