torsdag 6 december 2012

Eftersom jag alltid är i hönshuset så har jag stenkoll på allt.
Så när jag kommer ner och få se Greta död så blir jag som jag blir.
Det är ingen ide att prata med mej heller utan låta mig få sörja ifred.

Men det är ju det här som är baksidan samt tjusningen med att ha höns.
Kan dom tappra försöka banka in i mitt huve utan resultat
 Inte kan jag ligga och tjura när hönshuset måste städas vatten ska bytas osv.
.Men endå.. Mina prover kom tillbaka negativa vilket gjorde mig oerhört lessen.
Alltså har vi varken Mycoplasma,Ilt,den där på P.

 Nu ska jag väl vara lättnad att vi inte drabbats av något ovan men då
hade jag iallafal vetat vad jag står i denna fråga.
 Det enda positiva svar jag fick var vilken mask som Carro hade
.Det var ägg från hårmask sen ring och spolmask.
Nu är hela flocken avmaskad men det stoppar inte mig ifrån att
 springa ner med "jämna" mellanrum och tar bort det bajs jag ser.

 Jag vill inte att dom ska ha gå i bajs.
 Eller dricka skitigt vatten det ska va rent.
 Jag är bara trött och orolig när någon av mina älskade höns
bara dör utan förklaring.
 Det här året har varit mitt tyngsta år någonsin
som hysterisk hönsmamma ska ni veta.

1 kommentarer:

Lantis tantiz sa...

Ja fy så dåligt man mår när det händer hönsen något. Jag blir helt förstörd det är inget jag kommer vänja mig vid, när någon av dem dör. Inte för att jag vill vänja mig heller, men att kanske inte bli helt förstörd skulle underlätta.

Skicka en kommentar