fredag 10 september 2010

Angåenden namnen på mina hönor

Jag får en del frågor varför mina hönor har "vanliga namn".
Det började med att en dam jag hade, när jag jobbade i hemjänsten frågade om det fanns någon höna som hette Lisbeth och på den vägen är det.
Steve är döpt efter världens störste wwe stjärna Stone Cold Steve Austin.
Vera efter min mormors syster,Gittan är döpt efter min käre moster Gittan (samma temperament har dom det är lite lustigt)
Paul min Anka är döpt efter Macartney,Anka och HHH som är en annan favoritbrottare.
Linda efter min bästa kompis (dom har samma frilla oxå)
Lill-Babs eftersom hon springer så fort.Och sjunger en hel del.
Mojje är döpt efter min mamma lika snäll och envis är hönan oxå.
Arne och Babro är döpta efter ett gammalt par som jag var väldigt förtjust i.Lika snälla som dom var är även mina ankor.
Alexander efter den store.Fast jag kallar honom Alexander den lille..
Alice är döpt efter en 102 åring, så jag hoppas hon blir lika gammal hon med..osv
Ni kanske tycker jag är fånig men nu vet ni iallafall varför.
kram
Majsan

3 kommentarer:

Linda sa...

Haha, vaddå samma frilla? =)

majsan sa...

hehe..ni är ju så lika ni två..=)

Fru Purjo sa...

Det är ju halva nöjet med hönor....eller en stor det i alla fall...att få ge dem "fina" namn :-)

Skicka en kommentar