onsdag 12 maj 2010

Elsa en vecka




Mamma Gittan har skött sig exemplariskt nu de senaste
dagarna under min hårda bevakning.
Elsas sår efter Gittans hårda pickande har börjat att läka samt blåklockan under ögat.Gittan är väldigt överbeskyddande trots att hon och Elsa har halva hönshuset för sig själva på dagarna ,så att hon inte ska bli stressad.
Men det börjar bli bättre.
Det är oerhört fascinerande att se hur hönorna uppfostrar sina kycklingar.
Maggan var inte lika hård och överbeskyddad som Gittan tex.
Gittan kuttrar på hönspsåket när jag kommer med godsaker men tar alltid först innan Elsa.Eller så tar hon det med näbben och ger Elsa det.
Men kolla på hennes vingar alldeles vita.
Ska verkligen bli kul att se hur hon kommer se ut om några veckor.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Ljuvligt söt lilla Elsa, men tror Du inte att Elsa är en liten tupp?
Mina tuppkycklingar hade just de där annorlunda vingfjädrarna! Kan ha fel!
Ha de!

majsan sa...

Jag antog nästan att Elsa skulle vara en Steve.
Hur tusan gör jag då?

Skicka en kommentar