torsdag 9 augusti 2012

Jump in the Fire


Morgon rutinerna är en aning ändrade nu pga kryp.
Inte så mycket mer än vanligt bara att jag dammsuger
väggarna samt taken på båda sidorna
innan jag börjar städa..
Den här dammsugaren är faktiskt helt okej för
detta tillfälle.Mamma har en bättre men den
får jag inte låna..


Hinner inte med mig själv just nu
, men mina tjejer gör det som
tur är.


Blåbärsfredag idag på båda sidorna.


Dida har fått komma ut nu efter en veckans
 rumptvättning och vila.
En ordentlig bajskorv drog hon till med idag oxå.
Som hönsmamma kan man väl  knappast bli lyckligare..


Ungarna är så stora nu.
Ser mer ut som om jag av 7 st
bara blivit med en tupp.
Inte denna lilla  hon är den mest
unika kyckling jag sett här på Eggeby.

Jag har en ny strålande ide som jag
kommer vara grymt nöjd med om jag 
lyckas.Tills vidare ser ruvbåsen
ut så här då jag inte tar några mer chanser
samt att dom ska få värpa ifred för
krypen..


0 kommentarer:

Skicka en kommentar