måndag 11 oktober 2010

Faror

Idag kom duvhöken för första gången.
Han kom från ingenstans.Alfred han knapp reagera men jag hann.
Jag skrek för fulla muggar och skrämde nog vettet ur hela byn tror jag.
Hela gänget sprang in.Vera fastnade i buskarna och Alfred fick jag bära in.
Jag fick panik ,vart är Frida.Letade överallt tårarna sprutade vart är hon.Kunde jävulskapet ha smygit sig på och tagit henne ??
Hela gänget var lika skärrade som jag men vart fanns Frida.Jag sprang runt runt och letade.Jag sprang ut i skogen med krattan och målarpenseln i högsta hugg.
Hon var borta.Jag vände upp och ner på hela hönshuset medans jag försökte sansa mig.
Jag hämtade sallad som jag hade köpt till kvällsmålet men gav dom det nu för att lugna ner dom.Sen såg jag henne.Längst in i hönsgården under en stol med Märsta och AG.
Jag lipade lite till och tog ett salladsblad jag med.
Hönorna går alltid lösa på tomten men aldrig ensamna,Jag är alltid runtomkring dom när dom är ute.Hur denna duvhök kunde missat mig har jag ingen aning men jag hoppas att han får sig en rejäl läxa.Mina hönor tar ingen.Fast nu får dom vara inne ett tag .

5 kommentarer:

Linda sa...

Hahahahaha, snyggt självporträtt i headern Mia =) Puss

Holzdesign sa...

Duvhöken skyr inga medel, den sitter någonstans i nåt träd och väntar och den kan vänta länge sen slår den bara till. Jag käner så med dig för det är först när man hittat alla som man kan lugna ner sig. Och hönsen brukar vara väldigt försiktiga de kommande dagarna, värst är det för årskycklingarna som får uppleva det för första gången. Bäst är nog att de får gå lösa så de kan gömma sig för det är de skickliga på, man kan få leta länge innan man ser dem.

majsan sa...

Hej du.Men jag vågar inte.Tanken på att fanskapet skulle tagit Frida skrämde vettet ur mig.Jag bygger ut hela hönsgården istället.tills vidare.
Fy vilken mardrömm..=((

Kerstin sa...

Hu så gräsligt!!!
Jag vågar inte ha mina ute om jag inte är med, har en ormvråk som seglar över ibland, det är en snabb rackare, om han är tillräckligt stor för att ta en höna vet jag inte men jag vågar inte ta risken!
Tur att det gick bra för Er!!
Kramen*

Holzdesign sa...

Ormvråken tar inte våra höns iallafall, vi har tre stycken som seglar runt. Det är knappt Bosse varnar för dem.

Skicka en kommentar