måndag 26 juli 2021

 


Vi har haft en underbar sommar.
Deras nya trädgård som jag började med
 förra sommaren  blev riktigt lyckad iår..
Allt i trädgården utan min sallad till sköldpaddorna står till
deras förfogande,och en eller två pallkragar till morsan.
Men vinbärsbuskarna har verkligen varit toppen,
nu när det varit så varmt har dom legat i skuggan
 under dom och badat..


I år släppte jag även loss Freja som verkligen kommit in i gänget.
Hon gräver gropar och hönorna äter upp maskarna..


Några höns har gått bort vilket varit väldigt jobbigt,en av dom 
var lilla Majken och Malou..
 Nya allianser har bildats vilket är lite kul.
Birger brukar hänga med mig och hundarna då mina småtuppar är
väldigt "dramatiska" nu när deras damer ligger och ruvar..Det är ett 
sabla hålligång på dom..
Ibland när dom jagar någon dam kan dom i stundens
 hetta dra efter Birger
varpå Birger drar till oss..
Han är inte dum...



Birger,Olof och Freja..



I våras flyttade syrrans katt Betty till mig,var lite
 orolig hur hon skulle bete sig
mot hönorna då hon jagar en hel del.
Men det har gått galant från båda sidor,igår hittade jag henne liggandes
i buskarna och tittade på när Noor och Sussie badade..

Snart ska hela gänget äntligen droppas då jag hittat mask i någons bajs..
Fick tag på en flaska äntligen som jag nu väntar på ska komma..









0 kommentarer:

Skicka en kommentar