tisdag 11 augusti 2020


Vilken toppensommar vi har haft mina hönor och jag.
Dom har fått solsting hela rövarbandet då alla nu ska ha 
kycklingar,men jag gav med mig till slut och Vega,Pia och Peggy
 fick 6 ungar varav 5 nu är ca 2 månader,2 tuppar och 3 små hönor..
Så medans gänget är ute i trädgården skrapar jag huset och
 löser korsord med ögon i nacken.Dom får som ni vet aldrig vara ute 
ensamna på tomten om inte jag är med..



Sen har deras trädgård blivit större,mer vinbärsbuskar och mysiga ställen att hänga på.




 Uffe min nya trogne följeslagare tar sig en tupplur på favoritplatsen.

Sen köpte mamma och jag ett litet växthus som varit till stor glädje nu under sommaren



Lilltuppen Johan är i sitt esse nu,han kuckilurar för fullt om dagarna
 hans senaste ide fallerade någorlunda då han försökte locka till sig
sina damer in i lavendelbuskarna där han låg och kuttra,eller ja han
fick med sig Peggy..Alltid något..
Han är kul den lilla tupen..


Inget fel på självförtroendet här inte då lilla Glennart la sig i 
Romeos badgrop..







0 kommentarer:

Skicka en kommentar