tisdag 16 oktober 2012


Ruggningen har äntligen kommit igång.
Doris på bilden.


Jag har bestämt att Bronja är ifrån Margit.
Hon ser så ut iallafall.Väldigt mysig liten höna.


Romeo däremot förbryllar mig.
Var helt säker på att han var ifrån Maggan då deras täckning är
väldigt lika .Har ingen på Kongs sida med den här färgen.Eller nu när
jag tänker efter kanske ifrån Hanna-O eller Tina?
Både han och Roger är ganska sen utvecklade varpå ingen
börjat gala än.


Min underbare Babs har lugnat ner sig en aning..


Jag är förlåten efter ett 2 månaders ankpsykologi pass för att
få bort hans aggresiva beteende.
Äntligen lite lugn och ro..





4 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon. Kan man lämna in sin karl på lite ankpsykologi ? Jag tror han skulle trivas gott att få vistas med alla hönor. Men jag tror inte det tar bara 2 månader snarare ett halv år.

KRAM MOSTER

Sandra sa...

Romeo har iaf. utan tvekan silkeshöna i sig. Han har både hudfärgen, tofs på huvudet och fjädrar på fötterna. Eftersom han har hätta (tofs) så måste minst någon av föräldradjuren också ha det (är dominant). Så två alternativ har jag - Antingen kommer anlagen ifrån Anders (att han är pappa), han bär också på alla möjliga färger ifrån Fia (bildexempel på en släkting till Fia här hemma http://honsitrunsby.webs.com/photos/Herrarna-i-gruppen/IMG_1161.JPG ) eller också så är det någon av dina silkeshönor som är mamma (skulle då tippa på någon av dina rödfärgade, t.ex. Yukki)

majsan sa...

Tack Sandra..Grejen är att Yuki aldrig varit på den här sidan så då måste det vara en avlägsen gen ifrån Anders kanske?Fia har ju samma frilla?..
Det är de som förvirrar mej..i de här läget..

majsan sa...

Kära moster..
Du e rolig du..Om du tar hit gubben ska jag nog kunna få honom att gala åtminstånde..
puss puss

Skicka en kommentar