söndag 4 mars 2012

V.I.H = Very Important Höna




Dagen började så bra.
Rut är en väldigt bestämd höna och jag ansåg att hon skulle
få flytta ner idag, efter hennes snabba tillfrisknande.
Dagen flöt på och hon var med på diverse aktiviteter med
dom andra. Mest stå i solen samt bada.
Frida fick oxå komma ner , varpå hon fick hela uteplatsen
för sig själv på andra sidan en stund.
Men hon fick sig ett litet bad med min hjälp såklart.

Sen kom jag ner en stund senare.
Varpå Rut låg halvdöd på golvet och Bosse stod på henne.
Om hon dör nu är det mitt fel oavsett vad ni säger, jag missbedömde
hennes tillstånd helt idag och skulle ha hållt mig till
3-dagars regeln. Oavsett om det var Rut.
Hon var ganska chokad och somnade direkt i min famn medans jag
storlipandes tog henne med mig in. Hon kan stå men nu vill hon
bara sova.
Jag har ingen ork kvar.
Ingen förstår mej heller eftersom det bara är en höna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar