måndag 23 januari 2012

Jag skitet i det här nu..
Jag lägger ner tills vidare..

3 kommentarer:

Flemming sa...

Den där isen i magen...

Om jag ser rätt så har du flyttat Steve till ett angränsande rum och det är en bra början.
Tror du bör ta bort buren som han satt i förut,för på en av bilderna från dagen,ser jag minst två som är väldigt nyfikna på "fängelset" och om det är bra eller dåligt,det vet jag inte,men ta bort det för säkerhets skull.
Om jag tolkar det rätt,så är det Märsta som behövs för att styra upp det hela och då frågar jag,hur är det med honom och när tror du han kan vara tillbaka på arenan ?

Skall skicka ett pm till en som är bra på hönor och fråga om hon har några goda råd!

Håll ut Majsan för det löser sig alltid och nä, du är ingen djurplågare !
Inget med att nacka Steve för då lämnar jag bloggen och ödet hamnar i dina händer...

Anonym sa...

Håll ut för guds skull!
Gör inget dumt flicka lilla som min mormor skulle sagt.

Hoppas verligen inte du "lägger ner". Få fåglar har det bättre än hos dig och få bloggläsare njuter mer än vi som ofta är här!

Stora starka styrkekramar till DIG!!!!!

Sandra sa...

Tyvärr Majsan så kan du nog inte styra vilka du vill ska vara kung över flocken. :( Det gör hönsen upp själva. Även om Märsta repar sig så finns risken att de kommer att ryka ihop och han förlorar fighten ändå och sitter i samma läge igen. Jag har lärt mig att man oftast bara förvärrar genom att stänga ute någon ur gruppen, man förlänger problemet. De får ingen ordentlig chans att göra upp rangen i flocken om man är där och bryter och håller undan någon individ.

Om jag vore du så skulle jag släppt ut Steve och låta honom vara i flocken. Se till att mat och vatten finns på många ställen så att alla får i sig något. Ha gömställen underlägsna individer kan gå bakom, ställ mat och vatten vid gömställena. Steve kommer antagligen hålla på och jaga och jävlas. Jag vet, jag har varit med om detta flera gånger och det är så himla irriterande när det händer men det är bara och stå ut och försöka hjälpa de som åker på smörj om man inte vill ta bort någon. Efter en tid så har det alltid lugnat sig här. Brukar vanligtvis ta kanske ca 1 vecka så börjar de våga komma fram lite mer och tillslut så är det lugnt, att de inte behöver oroa sig för att bli jagade av högre rankade individer såfort de sticker fram sitt ansikte någonstans. Du glömmer väll inte bort att Steve låg högre i rang än Märsta en gång i tiden, då var det Märsta som höll på och muckade istället? Men det gick ju över sedan, detta kommer också att gå över, det kan jag nästan garantera ... Inte till 100% men så gott som. Bara man har tålamod.

Lycka till!

Skicka en kommentar