söndag 4 september 2011

The champ is here




Idag har det varit både sorgens och en glädjens dag för mig.
Arne har lämnat oss efter ett sista försök att rädda hans snopp ,men att tvätta den
så fort han bajsat blev för mycket för mig att klara av.Den gick inte att hålla ren.
Stackars stackars Arne.Jag har varit knäckt större delen av dagen tills jag skulle titta till min andra sjukling.
Det mer eller mindre brast igen men denna gång av glädje och lättnad.
Min älskade tupp är tillbaka.Sakta men säkert så tror jag att vi kommer klara det hära.Han äter för fulla muggar och har idag fått lite foder som han mer eller mindre slukade.Imorron ska han få komma ner en stund till sina hönor.
Om Nore inte kan uppföra sig så får han flytta till stallet tills vidare..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir när tuppen är bättre.
jag känner mig lite sliten kan jag också få bo i ditt badrum och få den underbara omvårdnaden som du ger till alla dina sjuklingar.

Kram Moster

majsan sa...

Halloj kära moster.Jag har en bäddsoffa oxå ju..=)
Kan du kvarta brevid Oscar..puss puss..

Skicka en kommentar