måndag 16 december 2013


Vi håller fortforande på.Laila och jag.


Detta spektakel är mitt nya favoritintresse.
Det enda som min veterinär kom fram till när vi var 
där i våras var att detta var något som även drabbade
rovfåglar.Dom kallar det iallafall för bumblefoot.

Hur jag har fått det på Laila,Vega och Malice visar
bara att det har inte med sittpinnar att göra ,
har ju olika överallt samt att damerna inte sover
ihop.Jag tror detta är någon slags bakterie,parasit eller kvalster
som tar sig in under fjällen på foten och sedan börjar
äta upp den inifrån.


Det gäller alltså att få ut den förbannade geggan som finns
i 2 former.Flytande gegga och fast.
Som ett ogräs som sprider sig..typ..
I början var jag lessen eftersom det enda jag gör är att
städa hönshuset känns det som och så får mina detta.
Men nu är jag manisk.Jag vill veta varför och vad detta är.
Att hålla såret rent är oerhört svårt så jag måste byta bandage var
3dje dag och tvätta rent.Men Laila är bra i vänster fot så något
bra har jag gjort iallafall.Jag ger mig aldrig.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar