fredag 5 april 2013

Feed me more..

3 timmar har jag varit borta idag ifrån hönorna..
4 när jag tänker efter..
Bara för det hittar jag en av ungarna halvdöd i spagat..
Det känns som marek eller hönsörlamning eller så har Saga lyckats
trampa på den..Jag vet inte..
Har aldrig haft något sådant under alla dessa år så varför får
jag det nu??
Den andra är pigg och ser okej ut..
Jag orkar inte ens vara lessen fast jag är det..
Ida har blivit förkyld.
Kong jagade Roger idag och har varit  allmänt skitförbannad.
Malice har hittat tillbaka till sitt forna jag..
Lillemor verkar hängig.
Gudrun är förjävlig..
Karin är oxå förjävlig.

Fan


2 kommentarer:

Sandra sa...

:'(

Marek tror jag inte på då det inte drabbar så unga kycklingar utan om de insjuknar så brukar det börja runt 8 veckors ålder och under "unghönsperioden".

Har Saga haft kycklingar förut? Tyvärr så passar inte alla hönor att vara mammor, själv haft klumpiga hönor som trampat ned kycklingar, sprätt iväg dem, flygit upp på takbjälkar när de bara är ett par dagar gamla för att sova och lämnar de små på golvet med mera... :/

majsan sa...

Sandra: Saga hade ju Trond och Molly men när jag tänker efter så lämnade hon dom väldigt tidigt.Det var Olle som tog över..Carro hjälpte till..Hon är väldigt klumpig då hon inte tänker sej för..Antagligen så trampade hon på Alaska för jag hittade henne så konstigt och Saga låg och badade..Brydde sig inte alls..Hon får inga mer kullar nu..

Skicka en kommentar