tisdag 3 juli 2012


Igår försvann Heike och Mossberg så jag var väldigt lessen som vanligt.
Men jag utsätter aldrig mer min flock för oro och därför
fick jag ta det här beslutet. Lugn jag har en plats reserverad i helvetet.
Det som gör det så svårt är att mitt stora hopp på Eggeby  visade sig
 vara en småsur liten diktator vilket jag inte får ihop alls.
Hans gener var direkt ifrån Alfred,Chefen,Poppe.
Hur kunde det slå så fel??
Anders däremot som är 3 generationen från Steve ,vilket jag
flaggat för redan dag 2, är en lugn och väldigt snäll emot hönorna.
(än så länge) Att han är så lik Steve förutom kammen gör mig 
förvirrad och ledsen då och då.
Jag fattar ingenting längre.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Kammen har han ärvt ifrån Nore som ju är släkt med Steve. Så det är nog inte så konstigt att han är lik. Hoppas han fortsätter sköta sig bra. Tupparna i gruppen Fia härstammar från brukar vara skötsamma grabbar och gubbar. Haft 1 - 2 aggressiva tuppar där på ca 16 år.

Sandra sa...

... Gamla brukar de bli också. Äldsta släktningen just nu är Kentaro, 10 -11 år.

Kentaro:

http://i823.photobucket.com/albums/zz160/linkoso/kentaro.jpg

Skicka en kommentar