söndag 5 juni 2011

Till hönorna




Min oändliga jakt efter bra foderatomater till hönorna verkar aldrig ta slut.
Men idag hittade jag dessa finurliga små saker.
Det är till småhundar egentligen men sådant ser ju aldrig jag.
-Det där är ju perfekt till mina hönor..osv..
Nu råkade jag bara köpa 2 vatten atomater tydligen eftersom hålen var så fasligt små.
Typiskt..
Vi får se hur det funkar me dessa.
Jag har en riktig plan som jag ska ta upp me grannen om att gjuta en slags form och sen ha plasthinkar me lock..
Jag återkommer om detta projekt..

2 kommentarer:

Marie sa...

Gud vilka fina. Var hittade du dem? Fin blogg du har som jag följt ett bra tag/Marie

Anonym sa...

Hej och va kul att du gillar oss..=)
Jo ja glömde visst skriva vart ja hittade dom men det var på Arken ZO0i Uppsala.
Det är atomater till små hundar tydligen..
Dom kostar 219 Kronor stycket..
Glöm inte att kolla hålen bara för det finns en för vatten me mindre hål och en för torrfodret..
Får använda dom små håen till kycklingarna..
/Majsan

Skicka en kommentar