onsdag 8 juni 2011

One



Babs hade ju lämnat äggen och flyttat ner i hörnan varpå dom 2 äggen som var kvar skulle slängas.
Jag la ut äggen i en korg i solen
.När jag sen skulle gå ner för den dagliga lägeskontrollen så såg jag att ett av äggen hade tappat första skalet.
Då la jag tillbaka dom till Babs.
Senare så såg jag att skalet var borta men hittade ingen kyckling under Babs förutom Pippi dårå.
Sen såg ja henne .En liten liten gul sak..
Jag trodde hon var död för hon rörde sig inte så jag tog henne i min hand och började såklart storböla och förbannade mig själv som vanligt.
Då öppnade hon ögonen..
Mina kära kära vänner.
Det här är Doris vilket betyder gåva på Grekiska..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många nykläckta kommer om året?

majsan sa...

Jag försöker hålla det till max 2 men iår så är jag uppe i 4..Och nu ligger Gittan på 3 ägg..
Vet inte hur detta gick till..
/Majsan

Skicka en kommentar