fredag 17 december 2010

Long Kiss God Night..

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Då är nog lugnet och julfriden räddade!
Jag förstår Dina känslor så väl, är i samma sits som Du!
Har man lyckan att ha hand om djur skall man värna om dem!
Allt kan man inte skydda dem för!
Kramen*

Fru Purjo sa...

Förstår dig. Innan vi skaffade höns så trodde jag aldrig att höns kunde ge så mycket. Men de är mycket sociala djur och alla har sina personligheter. Jag är mycket fäst vid våra höns...i synnerhet hönorna, som är mina älsklingar.

Tupparna gillar jag också men jag kan bli galen på dem när de är för tuffa i sin uppvaktning av hönorna. Högsta tuppen är det inga problem med. Han uppvaktar hönorna så fint och pysslar om dem men ungtupparna kan vara rätt jävliga ibland. Då är grytan inte långt borta för ungtupparna kan jag lova...

Hoppas ordningen och lugnet har kommit tillbaks i din hönsflock nu. kram

majsan sa...

Hej kära ni..
Det har varit en jävlig vecka för oss..
Men nu när Fredde är på okänd ort börjar det bli lugn i huset.De flesta har redan börjat ruva..fick 8 ägg igår och en av ankorna har börjat nu.Men igår hade Steve och Alfred bråkat för första ggn vad jag vet..inget allvarligt men endå jobbigt.Mojje har fått äggledarinflemation så jag har tvättat rumpan och gett henne en vitaminkick..ska avvakta idag..

Skicka en kommentar