lördag 17 juni 2023


Medans resten av rövarbandet ligger och flåsar
under buskarna så får mammorna och dom tre små
kycklingarna röja i stora hönshuset en stund .


Hur dom tänkte nu kan man ju undra.
Bad har dom i fartun men stora badet är kanske
trevligare.
Det här nya ströet jag har är verkligen toppen.


Ronja var mallig och sprang "ärevarv" .
Usch och fy.
 



Nu har jag vattenskålar under nästan varenda buske ,
idag fick dom vattenmelon som Kattis (gråa) blev
väldigt förtjust i. Ida (ljusgula) snörvlar på men
vid gott humör.
Julia hänger med tror hon är över åtta nu.


Nu har jag satt en radio på baksidan av hönshuset
medans jag patrullerar när dom är ute.
Samt att jag håller på och skramlar och för oväsen.
Grannarna här vet vilken kuf jag är så dom 
reagerar inte längre på mina upptåg och vad jag gör
för mina älskade hönor.









0 kommentarer:

Skicka en kommentar