fredag 2 december 2022


För några veckor sedan hämtade jag 4 damer som behövde
nytt hem.Proceduren är alltid beroende på hönorna såklart
2-3 dagar i farstun,sedan mot kvällen när det är är som lugnast 
in i stora rummet och sedan släppa in dom .
Men "Dolores"..wow vilken höna..
Den här damen kör sitt eget race..
Andra dagen låg hon och badade.
Dom andra Kattis,Nicki,Natt tog det en vecka
innan som kommit in i gänget.
Lyckan var total när jag hittade dom på
kvällkvisten i stora bassängen..=)


Nu har jag börjat skrubba väggarna för hand,
tar lite varje eftermiddag .
Samma procedur vilket stör Junior endå..
Gör jag någon "tokig manöver" så ska han
meddela allihopa inklusive mig själv..jojo..
Han har tagit över rollen som ny ledartupp
vilket han gör bra faktiskt.Sen har han
sin underhuggare Rune med sig jämt .







 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar