onsdag 16 maj 2018


Idag är det varmt,dom flesta har legat i skuggan eller i buskarna
Lena och Anita har hittat en bra solplats,nära till vattnet oxå..=)


Trädgårdsysslorna är i full gång.
Och jag slipper klippa gräsmattan..


Trond och Olle är i full gång med att rensa upp i lådan.
Tror jag ska sätta mer dill och Persilja åt dom.
Det går åt ,samt att dom gillar det..


Jag har 2 tuppar som kommer från Chefen,
lille Carl är den ena och sedan har jag
"Hans Majestät."
Lille Carl är så himla rolig ,han låter mer som en liten
bulldog när han är ute och skäller på allt och alla..


Junior gör inte många knop nu.
Han flyttar sig mellan lavendelbuskarna och krusbärsbuskarna.
När det kommer till att gala så är det Junior som hela byn hör,
sen ska han alltid gala mitt framför mig så
man får vara snabb att hålla sig för öronen..
Ska klippa hans klor ikväll, har gjort det med alla tuppar
då sporrarna kan bli lite långa..


Ett uppskattat nöje under dessa varma dagar är
att jag brukar lägga i majskolvar i en vattenskål.
Nu blev Petrus till sig lite varpå han skulle ha hela skålen för sig själv,
så jag får ställa ut mera nästa gång så det räcker till alla..
Måste vara rättvist..









0 kommentarer:

Skicka en kommentar