onsdag 6 juli 2016


Det har hänt mycket på Eggeby det senaste året.
Några har lämnat mig, Alice gick bort i våras
min första kyckling någonsin.Jag tog det hårt.
Räven kom ,knyckte Trond men jag sprang efter,
och räven släppte honom
,han fick en sträckning i Vingen men är ok.
En höna hade fanskapet ihjäl 
.(Jag gick bara över till mina föräldrar
sen hörde jag skrik det gick så fort)
Vi har haft 5 damer som bott hos oss under vintern,
som jag hoppas kommer tillbaka i höst igen.
Chefen är inte ok.Jag droppar mina höns med Harkers
men Chefen hittade jag så mycket löss på att i min förtvivlan badade honom
och tog bort varenda luspuppa,det tog 2 timmar,Igår galde han varpå
det lät som han var i målbrottet.Han får nu bo i farstun med kycklingarna.
Sen har han blivit rädd för Birger varpå hela flocken nu är i oro eftersom ingen vet
vem som bestämmer.Och dom som tror dom bestämmer vet inte hur dom
ska bestämma så det är ett himla sammesurium.
Eggeby är Chefens hus..Jag har byggt det till honom och det är han som
bestämmer.Utan honom är inget alternativ..


Jag ville inte ha kycklingar i år  men det vart 2 iallafall..
Hörde ett oväntat pip.
Ungarna bor i farstun med hönsmamman Lena som 
är en utmärkt förstagångs mamma.
Hon fick idag vara ute med hela gänget,under min uppsikt dårå.






0 kommentarer:

Skicka en kommentar