onsdag 16 oktober 2013

Vill ni se en Stjärna...

Idag fann jag en kyckling död ,den kom inte upp för kanten på lådan. I ren panik tog jag upp henne hon var inte helt stel så jag började Mun emot näbb samt massera ben och kropp. Det tog ett bra tag innan jag tänkte ge upp varpå hon började andas eller om det var dödsrycket.Jag fortsatte iallafall medans jag i vanlig ordning förbannade mig själv för att jag inte flyttat ner Babs tidigare. Lilla kycklingen öppnade ett öga ,jag börja storlipa ännu mer och fortsatte sen höll jag henne under sköldpaddornas sol lampa varpå hon till slut kom tillbaka. Tog ner henne och stoppade in henne under Babs. Och försökte hoppas på det bästa. Lilla kycklingen är sist jag kollade i god vigör. Hon ska heta Stjärna. Till min stora överraskning är hon en nakenhalsad oxå. Då jag köpte äggen ifrån Sandra. Blir väl till att sticka halsduk så hon inte fryser ..:)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar