fredag 30 december 2011

Hur ska man sammanfatta ett år dom detta ?
Jag förlorade Lisbeth,Zool,Älva,Arne,En kyckling pga Gittan,
Samt Mojje och Alfred..
Jag har honom att tacka för mina underbara tuppar Steve och Märsta
men endå..Alfred var min förste tupp.Han fick mig att se hönor på
ett helt annat sätt, samt lära känna dom allihopa och få se deras
stora personligheter blomma upp.
Han var min läromästare och vän.Det kanske låter nördigt men jag
sörjer honom fortforande.
Zool som jag fick, hade så stora planer att han skulle ta över efter Alfred
så ramlade jag på honom.Det kommer jag aldrig komma över fast det var en olycka.
Men så kom det lite sol igen.
Jag fick Kong och Vicky som verkligen är mina ungar upp i dagen.
Bosse,Doris och Poppe kläcktes..Och Nore såklart.
Jag fick Yokko som present av mina grannar.
Maja,Lotta,Troja,Yukki och Lilla Berit hämtades från Börje Kyler och
Steve blev kär..Vi alla blev nog lite kära i Berit som är det lilla charmtrollet
här på Eggeby.Jag fick äntligen tag i en underbar veterinär som
hjälper mig med hönorna när dom är sjuka.
Sen flyttade Fia hit för några veckor sen som är en väldigt söt liten tjej.
Fick klartecken av pappa att få bygga ut resten av hönshuset vilket börjades.
Såsmåning om ska det bli klart oxå.
Men det bästa av allt..Ingen snö.
Gott nytt år på er alla och hoppas vi ses nästa år
kram
Majsan

0 kommentarer:

Skicka en kommentar